Normal_duinrell__rick_de_kikker__prullenbak_

Na ruim vier decennia dienst te hebben gedaan stopt attractiepark Duinrell met de bekende slogan 'Daar kikker je van op'. Het pretpark uit Wassenaar stapt over op de leus 'De grootste avonturen in het groen'. Dit meldt Omroep West.

Voor veel mensen is de oude slogan nauw verbonden met het waterrecreatiepark, dat ook een kikker in het logo heeft. "Maar hoe sterk een slogan ook is, hij kan je in de weg gaan zitten", vertelt merkendeskundige Volkert Berkhout van merkenbureau Ciever. Duinrell laat in een reactie op schriftelijke vragen van Omroep West weten dat het park met de nieuwe slagzin vooral de omgeving waarin het licht extra onder de aandacht wil brengen: “Duinrell ligt midden in een uniek groen bos- en duingebied. Dat willen wij met deze slogan benadrukken”.

Berkhout is niet helemaal overtuigd of de stap naar ‘De grootste avonturen in het groen’ een goede zet is: 'Een groot nadeel lijkt mij hier dat je verworven bekendheid en marketingkracht weggooit. En die zin vind ik het niet zo slim: Als je zo'n icoon afbreekt, moet er iets heel goeds terugkomen. Mijn eerste gevoel is dat dit niet zo sterk is.'

Marketingstrateeg Paul Moers is milder: "Op een gegeven moment is een slogan outdated. Eentje die veertig jaar meegaat is niet verstandig meer. Dat heeft te maken met de veranderende wereld. Consumenten zijn allejezus verwend." Tegelijk stelt Moers dat een pretpark het beste kan innoveren door relevant te blijven voor z'n tijd.

Overigens verdwijnt het kikkerthema niet helemaal: mascotte Rick de Kikker blijft, en de kwaakjes in de reclame eveneens. De nieuw slogan wordt vertrouwd afgerond: 'Duinrell. De grootste avonturen in het groen. Kwak kwak.'

Door: redactie Nationale Recreatiegids