
AMSTERDAM - Afgelopen 27 en 28 oktober ontmoetten de specialisten in Destination Marketing en Nieuwe Technologieën van de Europese National Tourism Organisations (NTO's) elkaar in Amsterdam tijdens de e-Business Academy, georganiseerd door de European Travel Commission (ETC) in samenwerking met het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC).
Ispiring E-business
De opkomst van nieuwe technologieën, zoals mobiele en geolocatiediensten bieden ongekende mogelijkheden voor destinatiemarketingorganisaties en NTO's. Deze week wisselen marketingexperts uit de industrie hun ervaringen uit. Daarnaast leren ze nieuwe digitale mogelijkheden kennen voor het vormgeven van de toekomst van destinatiemarketing op het gebied van e-business. De conferentie is het enige evenement in zijn soort dat speciaal wordt georganiseerd voor NTO's, waarbij afgevaardigden praktische ervaringen en professionele inzichten kunnen delen.
Belang van E-business
Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: "Het belang van e-business voor de toeristische sector wordt steeds groter. De nieuwste ontwikkelingen stellen ons in staat om, veel meer dan in het verleden, inzicht te krijgen in de persoon die via digitale kanalen contact opneemt. Al deze mogelijkheden veranderen ook de manier waarop organisaties worden gewaardeerd. Hiermee is het belang om nieuwe media optimaal in te zetten voor de toerist groot en aan verandering onderhevig. En daarom is het delen van kennis en ervaringen tussen NTO's van essentieel belang."
© Nationale Recreatiegids