
AMSTERDAM - Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), het Nederlands Uitburo (NUB) en Waag Society gaan een structurele samenwerking aan op het gebied van toerisme en cultuur.
Met ‘Arts Holland' zetten zij gezamenlijk Nederland internationaal op de kaart als aantrekkelijke, culturele bestemming. Onder het motto ‘Arts Holland, the world's arts district' wordt het kwalitatief hoogwaardige en diverse kunst- en cultuuraanbod van de Randstad voor het eerst samengebracht voor de internationale cultuurtoerist. De officiële lancering van Arts Holland is donderdag 9 november in de Waag in Amsterdam.
Cultuuraanbod Nederland op de kaart
Met het bundelen van de krachten uit de culturele, toeristische en technologische sector ontwikkelt Arts Holland wat tot nu toe nog niet bestaat: een internationale marketingstrategie rond Nederland als culturele bestemming.
Het doel is om gezamenlijk meer buitenlandse bezoekers en bestedingen voor kunst en cultuur naar Nederland te bewegen. Het Nederlandse cultuuraanbod wordt op de website gepresenteerd waarbij is uitgegaan van het zoekgedrag van de potentiële bezoeker. Daarnaast worden ook nieuwe mediatechnieken en -applicaties ingezet om de culturele toerist te bereiken en te verleiden een (herhaal)bezoek aan Nederland te brengen.
© Nationale Recreatiegids