Normal_2808

LELYSTAD - Flevoland als avontuurlijke bestemming voor toeristen. Een bestemming waar je ontdekt en waar je veel onverwachte enbuitengewone avonturen beleeft.

Samen met een zaal vol enthousiaste ondernemers uit de sector Toerisme en Recreatie in Flevoland is op woensdag 9 november in het Agora Theater in Lelystad gekeken naar de vele avontuurlijke mogelijkheden die toeristisch en recreatief Flevolandbiedt, maar vooral ook naar de kansen die er zijn om het aanbod nog verder te versterken.

De organisatoren Toerisme Flevoland en NORT Flevoland nodigen ondernemers uit om hun ideeën en plannen voor te leggen en daar samen actief mee aan de slag te gaan. Samen werken aan het merk Flevoland.

Avontuurlijke plannen voor 2012
ToerismeFlevoland en NORT Flevoland, de twee organisaties die sinds september 2011 samenwerken onder de paraplu van de Ontwikkelingsmaatschappij Flevoland, presenteerden tijdens de bijeenkomst de programma’s en plannen die zij voor Flevoland en haar ondernemers in 2012 in petto hebben.

Activiteitenpakket NORT Flevoland
NORTFlevoland heeft een uitgebreid pakket van activiteiten voor 2012 op hetprogramma staan, waar ondernemers aan kunnen deelnemen. Activiteiten ophet gebied van duurzaamheid, samenwerking, netwerkvorming en deskundigheidsbevordering zijn voorbeelden waar ondernemers uit de sector  aan mee kunnen doen. Zo gaat in november een duurzaamheidprojectvan start.

Deze pilot biedt ondernemers de gelegenheid een uitgebreide duurzaamheidscan uit te laten voeren. Ook biedt NORT Flevoland elk jaar bijzondere netwerkactiviteiten, zoals de Dag van de Toeristische Ambassadeur en de Toeristische Masterclass. Tot slot wordt NORT Flevoland door de provincie Flevoland betrokken bij de toeristischeagenda van Flevoland, om gezamenlijk met alle gemeenten en de provinciena te denken over welke toeristische ontwikkelingen er gezamenlijk opgepakt kunnen worden.

Campagne Flevoland. Avontuurlijk Dichtbij.
In2011 heeft Toerisme Flevoland gekozen voor de campagne ‘Flevoland. Avontuurlijk Dichtbij.’ De campagne heeft als doel het imago van Flevoland te verbeteren, het beeld van ‘onbekend maakt onbemind’ kwijt te raken en meer mensen te activeren om Flevoland zelf te beleven.

De campagne bestaat uit commercials met verrassende beelden die refereren aan bekende buitenlandse  bestemmingen.De kijker wordt op het verkeerdebeen gezet…. de beelden zijn gewoon in Flevoland. Het avontuur vind je dichtbij. In Flevoland!

© Nationale Recreatiegids