
DRIEBERGEN - RECRON heeft een telefonische enquête gehouden onder een twintigtal aangesloten dagrecreatieve bedrijven. De belangrijkste resultaten van dit onderzoek zijn hieronder weergegeven. Hoewel het beeld niet eenduidig is, heeft de meerderheid van de bedrijven toch een vrij goed seizoen achter de rug.
Weersvoorspellingen spelen een steeds grotere rol. Hoewel de zomer over het algemeen niet zo goed was, heeft het goede weer in het voor- en najaar zeker wat gecompenseerd. Een groot aantal bedrijven heeft bovendien aangegeven dat de zomer helemaal niet zo slecht is geweest alsmen ons wil doen geloven.
Kortingsacties
Ook is de consument steeds meer op zoek naar kortingsacties. Zeker met de verdere opkomst van internet en de beschikbaarheid hiervan op bijvoorbeeld campings, wordt gesignaleerd dat men net zo lang ‘googlet’ tot men ergens ‘beet’ heeft. Door verder de weersvoorspellingen goed in de gaten te houden, plant de moderne toerist via z’n i-pad of tablet voor de tent of caravan van dag tot dag z’n vakantie.
De bedrijven die mee hebben gedaan met kortingssites hebben als belangrijkste reden de promotionele waarde van deze sites opgegeven en geven aan dat wanneer je er zorgvuldig en selectief mee omgaat, het kosten kan besparen en de omzet kan verhogen.
Bovendien zien enkele bedrijven dat er via deze sites opeens bezoekers komen, die normaal gesproken niet komen. Het lijkt er bijvoorbeeld op dat gasten met een kortingsbon bereid zijn om verder te reizen om een attractie te bezoeken. De korting die men heeft, zet men als het ware in ter compensatie van de reiskosten.
Een trend die al enkele jaren aan de gang is, lijkt zich door te zetten.Steeds vaker bezoeken opa’s en oma’s met de kleinkinderen doordeweeks een attractiepark. Vooral de vrijdag is populair. Meer Informatie bij de Recron.
© Nationale Recreatiegids