
GRONINGEN - Op zoek naar het onderscheidende karakter van een bestemming zonder geblader door de atlas? Toerisme in Kaart, onlangs verschenen bij Noordhoff Uitgevers , brengt 450 plaatsen en 50 reisroutes via heldere beelden en thema's in kaart.
Toerisme in kaart geeft een volledig nieuwedraai aan toeristische topografie. Het uitgangspunt is niet de topografische kennis, maar de klantbehoefte (droombeelden) waar een reisspecialist op inspeelt.
Toerisme in kaart is een uniek naslagwerk omdat het thema's en beelden centraal stelt in plaats van de geografische ligging. De logica van het boek volgt de intuïtieve zoekwijze van consumenten naar bepaalde (droom-)beelden. Een reisadviseur kan consumenten vervolgens helpen om van beeld naar bestemming te komen via de thematische indeling en de zeer uitgekiende en vaste opzet van de pagina's (herkenbare foto's, kaartjes, beschrijvingen en verkoopargumenten).
Toerisme in Kaart is een prachtig geïllustreerd naslagwerk waarmee elke (aankomende) reisadviseurklanten uitstekend kan helpen om de juiste bestemming te vinden. Ook stimuleert Toerisme in Kaart ontwikkelaars van reisproducten en marketeers van bestemmingen om te denken vanuit de beelden van de klant.
Dethema's van het boek zijn: Nederland en omstreken; Buitensport; Natuurschoon; Planten & Dieren; Culturen; Bouwwerken; Attracties; Zonbestemmingen. Daarnaast zijn er aparte hoofdstukken rondom Logistiek en Reisprogramma's.
"Ik heb het boek met hart en ziel gemaakt. Ikhoop dat het helpt om nog beter mee te denken met de klant, en dat het bruikbaar is voor iedereen die geïnteresseerd is in reizen", aldus de auteur Diederick Janssens.
Diederick Janssens werkte o.a. als productmanager en reisadviseur voor Sawadee, als marketingadviseur voor verschillende toeristische overheden en als docent marketing op de toeristische hogeschool TIO. In 2009 was hij medeoprichter van Topotoko,een cursusontwikkelaar voor de reisbranche.
Toerisme in kaart geeft een volledig nieuwedraai aan toeristische topografie. Het uitgangspunt is niet de topografische kennis, maar de klantbehoefte (droombeelden) waar een reisspecialist op inspeelt.
Toerisme in kaart is een uniek naslagwerk omdat het thema's en beelden centraal stelt in plaats van de geografische ligging. De logica van het boek volgt de intuïtieve zoekwijze van consumenten naar bepaalde (droom-)beelden. Een reisadviseur kan consumenten vervolgens helpen om van beeld naar bestemming te komen via de thematische indeling en de zeer uitgekiende en vaste opzet van de pagina's (herkenbare foto's, kaartjes, beschrijvingen en verkoopargumenten).
Toerisme in Kaart is een prachtig geïllustreerd naslagwerk waarmee elke (aankomende) reisadviseurklanten uitstekend kan helpen om de juiste bestemming te vinden. Ook stimuleert Toerisme in Kaart ontwikkelaars van reisproducten en marketeers van bestemmingen om te denken vanuit de beelden van de klant.
Dethema's van het boek zijn: Nederland en omstreken; Buitensport; Natuurschoon; Planten & Dieren; Culturen; Bouwwerken; Attracties; Zonbestemmingen. Daarnaast zijn er aparte hoofdstukken rondom Logistiek en Reisprogramma's.
"Ik heb het boek met hart en ziel gemaakt. Ikhoop dat het helpt om nog beter mee te denken met de klant, en dat het bruikbaar is voor iedereen die geïnteresseerd is in reizen", aldus de auteur Diederick Janssens.
Diederick Janssens werkte o.a. als productmanager en reisadviseur voor Sawadee, als marketingadviseur voor verschillende toeristische overheden en als docent marketing op de toeristische hogeschool TIO. In 2009 was hij medeoprichter van Topotoko,een cursusontwikkelaar voor de reisbranche.