
DEN HAAG - Met de slogan lovefoodhateinjustice roept Coldplay tijdens de komende Europese tour haar fans op om de Oxfam GROW-campagne te steunen. Een campagne die draait om de oneerlijke verdeling van voedsel wereldwijd. De tour startte op 3 december in Glasgow en duurt tot ver in 2012. Op 17 december staat de band in een uitverkocht Ahoy, Rotterdam.
Coldplay-fans kunnen zich aansluiten bij de campagne door op de foto te gaan. Die foto wordt geplaatst op de 'GROW wall of faces', een fotomozaïek van supporters van GROW op de internationale Oxfam website.
Via Twitter kunnen fans zich ook aansluiten bij de campagne. Door de tweet: Ik snack naar verandering: lovefoodhateinjustice en support @Coldplay & @oxfamontour te verzenden, komen profielfoto's automatisch in de 'GROW wall of faces' terecht.
Als dank voor steun aan de GROW-campagne neemt Coldplay backstage een aantal akoestische opnamen op. Supporters van de campagne ontvangen deze opnamen eind december via email en/of hun social media.
Coldplay, met Chris Martin als frontman, is al jarenlang betrokken bij het werk van Oxfam.Eerder steunden zijn de Make Trade Fair campagne, het Oxfam werk in Haiti en was Oxfam vertegenwoordigd tijdens de Viva La Vida tour in 2009.
Klik hier voor meer informatie.
© Nationale Recreatiegids