Normal_3748

DEN HAAG - Van 17 februari 2012 tot en met 15 april 2012 vindt in het Louwman Museum in Den Haag de tentoonstelling 'Blij dat ik Rij, 125 jaar autoreclame' plaats. Het belicht de maatschappelijke en culturele betekenis van de auto, via reclamecampagnes uit binnen- en buitenland, zo meldt marketing den haag.

Het isde eerste overzichtstentoonstelling over autoreclame die in Nederland georganiseerd wordt.  Autoreclame vertelt veel over onszelf en over onze samenleving. Dat verhaal wordt in de tentoonstelling op een toegankelijke en kleurrijke wijze verteld.Via advertenties, affiches, commercials en ander reclamemateriaal.

De tentoonstelling neemt de bezoeker mee op een reis door de tijd langs verschillende thema’s, zoals Stijl en Status, Big is Beautiful, Klein maar Fijn en De vrouw en de Auto.

Naast bekende autoreclames uit eigen land zullen er ook vele campagnes uit hetbuitenland te zien zijn, zoals de reclame voor Pierce-Arrow, Cadillac en de legendarische Amerikaanse campagne voor de Volkswagen Kever.  

Het museum heeft eind 2011 de Heritage Award ontvangen van de wereldoverkoepelende Fédération Internationale de l’Automobile. De tentoonstelling is samengesteld door Wilbert Schreurs, de enige reclamehistoricus van Nederland, Hans Horwitz, verzamelaar en oud-reclameman, en ontwerper Pim van Schaik.

© Nationale Recreatiegids