
DEN HAAG - ‘Samen kunnen we onze stad nóg beter verkopen'. Met die belofte stapte Marco Esser, directeur van Den Haag Marketing, donderdag op de fiets en bracht het Partnerplan 2012 persoonlijk bij een twintigtal Haagse partners langs.
Van hartje binnenstad tot Scheveningen en Kijkduin. De overhandiging werd met enthousiasme ontvangen. De rode draad van de plannen van Den Haag Marketing? Samen = Meer. Dat motto wordt ook duidelijk in het Partnerplan. Door samenwerking in de activiteiten, diensten en producten van Den Haag Marketing wordt de stad op een consistente en eenduidige manier op de (inter)nationale kaart gezet. Zowel als recreatieve- en als congresbestemming.
De plannen zijn bovendien in co-creatie met partners tot stand gekomen. ‘We willen aansluiten bij marketinginspanningen van onze partners en vice versa. Er is dan ook veelvuldig en diepgaand met partijen in de stad gesproken. Door vervolgens verbanden te leggen wordt de collectieve marketing effectiever. De som is tenslotte meer dan de delen', legt Esser uit.
De fietstour van Esser betekent het startsein van een nieuwe ronde van gesprekken met partners in de stad. Medewerkers van Den Haag Marketing gaan op pad om partners aan de organisatie te binden, samen plannen tot uitvoer te brengen en zo meer bezoekers, en dus meer geld naar Den Haag te halen
© Nationale Recreatiegids