Normal_3143

LEEUWARDEN - Het bestuur van Marketing Leeuwarden ziet zich tot haar grote spijt genoodzaakt om de activiteiten van Marketing Leeuwarden stop te zetten. De reden is het wegvallen van de subsidies per 1 januari 2012.

Hierdoor kan het projectbureau in de huidige vorm niet langer worden gefinancierd. Ook is er geen financiële basis voor een afgeslankte organisatie. Daarmee komt er een einde aan een zelfstandige organisatie voor de citymarketing van Leeuwarden.

Marketing Leeuwarden, voorheen Expeditie Leeuwarden, is in 1998 alsstadsmarketingorganisatie opgericht op initiatief van het gemeentebestuur en een groot aantal betrokken burgers en instellingen inLeeuwarden.
 
Ze werd gesubsidieerd door de gemeente Leeuwarden. Het bedrijfsleven betaalde mee aan de campagnes. Daarnaast ontving de organisatie de afgelopen jaren een projectsubsidie van de provincie Fryslân en het Samenwerkingsverband Noord-Nederland met een looptijd van3 jaar.
 
Marketing Leeuwarden heeft de stadsmarketing een enorme impuls kunnen geven. Er is veel bereikt op hetgebied van de promotie, imagoverbetering en de naamsbekendheid van Leeuwarden. Inwoners van Leeuwarden én Friesland zijn de afgelopen jarenpositiever geworden over de stad. Er zijn activiteiten en campagnes uitgevoerd op gebied van Wonen, Werken, Vrije Tijd en Kennis.
 
© Nationale Recreatiegids