
GRONINGEN - World Ticket Center heeft in in een telefonisch onderzoekaan 650 reizigers hoe ze hun reiservaringen delen. De uitkomst was dat Social media vaak wordt gebruikt als uitlaatklep voor negatieve reiservaringen door de Nederlander.
78 procent gaf aan belevenissen en reiservaringen te delen middels internet. De overige 22 procent van de respondenten deelt reiservaringen offline, oftewel mondeling, met vrienden, familie of kennissen.
De meest gebruikte internetkanalen zijn Reisblogs (28 procent), vakantiebeoordelingssites (23 procent), websites in eigen beheer (19 procent), internetfora (16 procent) en social media kanalen (14 procent).
Hoewelhet gebruik van social media de afgelopen jaren aanzienlijk is toegenomen wordt het nog relatief weinig ingezet als reiservaringsplatform.
Daar waar Reisblogs het platform zijn voor positieve reiservaringen en belevenissen geeft maar liefst 81 procent aan zijn/haar beklag te doen via social media. Terwijl maar 19 procent aangeeft positieve berichten te plaatsen.
© Nationale Recreatiegids