
Tegen het einde van het jaar heeft Recron, een vereniging die de belangen van recreatieondernemers behartigt, een telefonische enquête gehouden onder een aantal aangesloten dagrecreatieve bedrijven. Het beeld is weliswaar niet eenduidig, maar de meerderheid van de bedrijven heeft toch een vrij goed seizoen achter de rug.
Weersvoorspellingen speelden dit jaar een steeds grotere rol. Hoewel de zomer over het algemeen niet zo goed was, heeft het goede weer in het voor- en najaar zeker wat gecompenseerd. Een groot aantal bedrijven heeft bovendien aangegeven dat de zomer helemaal niet zo slecht is geweest als men ons wil doen geloven.
Ook is gebleken dat de consument steeds meer op zoek gaat naar kortingsacties. Dankzij de verdere opkomst van het internet en de beschikbaarheid hiervan op bijvoorbeeld campings, wordt de moderne toerist in staat gesteld z´n vakantie van dag tot dag te plannen.
Een trend die al enkele jaren aan de gang is, lijkt zich door te zetten. Steeds vaker bezoeken opa’s en oma’s met de kleinkinderen doordeweeks een attractiepark. Vooral de vrijdag is populair.
© Nationale Recreatiegids