Normal_4343

LEIDSCHENDAM - Landal GreenParks is voor het tweede achtereenvolgende jaar bekroond met een Customer Performance Award voor de beste klantprestatie in de reisbranche. Dat werd bekend gemaakt in Beeld & Geluid in Hilversum, waar de 2012 Awards werden uitgereikt aan winnaars in diverse sectoren.

Onder de honderd grootste dienstverlenende bedrijven in Nederland wordt onderzoek gedaan door Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen, het in customer analytics gespecialiseerde bureau MIcompany en marktonderzoekbureau MetrixLab.

Aan de hand van onderzoeksgegevens van enkele duizenden consumenten bepalen de onderzoekers de winnaars in de sectoren financiële dienstverlening, vervoer, retail, energie, supermarkten, telecom en reizen. Het onderzoek meet de klantprestaties van dienstverleners op verschillende manieren.

Ten eerste kijkt men naar zowel het verleden (klantwaardering) als naar de toekomst (loyaliteitsintenties, aanbeveling aan anderen). Daarnaast worden ook tevredenheid en emoties bij klanten gemeten.

Winnaar Reizen
Landal GreenParks won evenals vorig jaar in sector Reizen en liet daarmee de andere genomineerden achter zich. Univé leverde volgens de onderzoekers de beste ‘overall' klantprestatie.

Contact met de gasten
Landal reageerde verheugd op de prolongatie van de titel. "Het is een geweldige opsteker, vooral ook voor al onze medewerkers die de hele dag in contact staan met gasten voortdurend kijken waar we onze dienstverlening nog verder kunnen verbeteren," aldus Bas Hoogland, commercieel directeur van Landal GreenParks, dat recent ook opnieuw werd uitgeroepen in de Top drie van klantvriendelijkste bedrijven van Nederland.

© Nationale Recreatiegids