
WENEN - Oostenrijk op een vernieuwende manier beleven is het motto in 2012. Dit voorjaar lanceert het Oostenrijks Toeristenburo 4 nieuwe campagnes ter promotie van Oostenrijk als verrassende vakantiebestemming
Zomer: Een frisse kijk op Oostenrijk
Zo heet de zomercampagne van het Oostenrijks Toeristenburo. Met deze campagne wil Oostenrijk laten zien dat het land, naast dat het de tradities heeft weten te behouden, ook een zeer moderne kant heeft en zich de afgelopen jaren verrassend heeft ontwikkeld.
De start van de campagne vond plaats op 11& 12 februari 2012 op de Fiets- & Wandelbeurs in de RAI plaats waar het Oostenrijks Toeristenburo met een stand aanwezig was. Verder komt er begin februari een 42 pagina dikke bijlage in de Volkskrant Magazine en verschijnen er advertenties en advertorials in diverse Nederlandse tijdschriften.
Cultuur: Kunst, cultuur en natuur in de bergen
In 2012 zal de themacampagne "Cultuur" van het Oostenrijks Toeristenburo een vervolg krijgen. Het doel van deze campagne is alle culturele aspecten, van authentiek en traditioneel tot en met trendy, hip en modern te laten zien. Binnen deze campagne is het Oostenrijks Toeristenburo druk bezig met het ontwikkelen van een Nederlandse versie van de Smartphone applicatie iAustria Cultuur.
Familie
Van februari t/m juni 2012 wordt de familie-zomercampagne wel heel speciaal. Dit jaar wordt er een Oostenrijk-kwartetspel in een oplage van 100.00 stuks geproduceerd! Een leuk kaartspel voor de hele familie met thema's als water, wandelen, spelen, fietsen, eten&drinken, bezienswaardigheden en natuur in Oostenrijk. Daarnaast zit in het kwartetspeldoosje nog een boekje met speluitleg en meer informatie over Oostenrijk als vakantieland
50+
Van februari t/m september 2012 richten wij ons met een speciale campagne op een belangrijke doelgroep, Nederlandse én Belgische actieve 50 plussers. Er zal een vakantiemagazine (oplage 245.000 stuks) van 16 pagina's verschijnen waarin voor de doelgroep interessante thema's de revue passeren zoals actief in de natuur, relaxen en bezienswaardigheden/uitstapjes. Daarbij presenteren ongeveer 10 Oostenrijkse partners hun aanbod van het voorjaar tot de herfst.
© Nationale Recreatiegids