Normal_4991

ROTTERDAM - Cruises winnen de laatste jaren enorm aan populariteit, niet alleen wereldwijd maar ook onder Nederlandse vakantiegangers. In 2010 telde de cruisemarkt 65.000 Nederlandse cruisepassagiers; in 2011 maar liefst 113.000. Een toename van zo’n 74 procent,zo blijkt uit recente cijfers van de Dutch Cruise Council.

Ook D-reizenconstateert een toenemende vraag naar cruises. Reden voor D-reizen om, naast het bestaande cruise-aanbod in de 186 Vakantiewinkels, nu ook via d-reizen.nl meer dan 300 cruises online boekbaar te maken.

‘Inonze Vakantiewinkels kon de consument al langer terecht voor het boekenvan een cruise, maar de internetboeker willen wij uiteraard ook bedienen. Door de toenemende belangstelling en vraag naar cruises hebbenwij een groot deel van ons cruise-aanbod nu ook online gezet.

In samenwerking met cruisespecialist Zeetours heeft de bezoeker van onze site keus uit meer dan 300 cruises’, aldus Steven van Nieuwenhuijzen, algemeen directeur D-reizen. Volgens hem stijgt het cruise-aanbod per dag, waarmee de prijs van een cruise niet alleen steeds toegankelijker wordt maar ook voor meerdere doelgroepen binnen handbereik komt.

VanNieuwenhuijzen: ‘’Klanten zien een cruise als een ideale rondreis, waarbij je slechts één keer je koffer hoeft uit te pakken, veel ziet in relatief korte tijd en geniet van het all inclusive-concept, waarbij vrijwel alles bij de reissom is inbegrepen.

Ook steeds meer gezinnen metkinderen zien in dat een cruise een perfecte vorm van vakantie is. Cruisemaatschappijen spelen hier op in en bieden aan boord van hun schepen tal van faciliteiten voor kinderen. Bovendien zijn er speciale cruises voor specifieke wensen: kindvriendelijke reizen, cruises met vertrek vanuit Nederland en bijvoorbeeld ultieme luxe cruises, met veel extra’s’.

© Nationale Recreatiegids