
Hoofddirecteur van de ANWB Guido van Woerkom heeft afgelopen woensdag de allereerste ANWB-tulp op de Keukenhof gedoopt. Het is een sprankelend geel exemplaar geworden van de firma Maveridge uit Sint Maarten. Bovendien is het ook nog een stevig exemplaar die zich niet door het eerste beste voorjaarsbriesje omver laat blazen. Mooie eigenschappen, die ook van toepassing zijn op de Keukenhof en de A
De ANWB en de Keukenhof trekken al sinds de opening van de Keukenhof, 65 jaar geleden inmiddels, graag gezamenlijk op. De Keukenhof was volgens de Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB een belangrijke impuls voor het bollentoerisme, dat al tientallen jaren liefhebbers uit binnen- en buitenland naar Lisse en omgeving trok.
Sinds de opening van de Keukenhof is er in de loop der jaren veel veranderd, maar sommige dingen zijn gelukkig gebleven. De ANWB-leden zijn de Keukenhof door de jaren heen altijd enorm blijven waarderen. De afgelopen twee jaar nomineerden zij de Keukenhof als leukste uitje van het jaar.
Ook de samenwerking tussen de Keukenhof en de ANWB is gebleven. Vorig jaar kochten bijna 35.000 mensen hun ticket voor de Keukenhof via de ANWB. Van Woerkom verwacht ook dat dit jaar de leden hun ticket via de ANWB kopen. 'Zeker nu voor het thema Holland is gekozen, met de tulp als vanzelfsprekend symbool'.
© Nationale Recreatiegids